Commodore A 2d Limo "breitbau"

Herausragende Berichte und Arbeitsanleitungen sollen hier einen besonderen Platz finden.
Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 04.03.2015, 17:27

We Reassembled the newly rebuilt rear end with new wheel bearings on the Commodore B GS/E half shafts. The axles went in without a glitch, so we will continue with the bushings next. :)
WP_20150304_002.jpg
WP_20150304_004.jpg

Benutzeravatar
Greaser
Beiträge: 1595
Registriert: 17.01.2008, 09:03
Wohnort: Westerwald
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Greaser » 05.03.2015, 12:50

Nice to see the progress you made. I really like your project!
Die Straßenverkehrsordnung verstößt gegen meinen Fahrstil!

Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 05.03.2015, 13:21

Thanks, we gotta make progress, after all the summer is nearing day by day. :D

Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 10.03.2015, 18:06

Today it was time for the front suspension to be united to the body again after hanging in the rotisserie for over a year. One tackle at each end, and it was a piece of cake to slide the front axle where it belongs. :D
WP_20150310_001.jpg
WP_20150310_004.jpg
WP_20150310_006.jpg
WP_20150310_008.jpg

coralreef
Beiträge: 612
Registriert: 11.01.2013, 13:05
Wohnort: Denmark
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von coralreef » 10.03.2015, 18:56

Looks good !

I hope i can do that in a few weeks also :).
Opel Commodore A GS Coupe 1970(with a C26NE engine)

Antworten wie im Deutschen - ich verstehe die meisten :)

Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 12.03.2015, 18:18

Oh-oh, where did we goof ? The car looks like a bloody four wheel drive ! :shock:
WP_20150312_005.jpg
WP_20150312_003-2.jpg
WP_20150312_004.jpg
I guess we have to build it Gasser style. :mrgreen:
There is apparently some spring cutting to do here, since the original Commodore B rear springs look way too tall. :mrgreen:
And there is also going to be more weight on the springs when we put the glass and interior back, and the battery will be relocated to the trunk. :)

Benutzeravatar
Feuervogel
Beiträge: 1651
Registriert: 25.10.2011, 10:39
Wohnort: Kusel
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Feuervogel » 12.03.2015, 18:30

ha-ha-nelson-1218493842478_f-241x225.jpg
ha-ha-nelson-1218493842478_f-241x225.jpg (15.49 KiB) 523 mal betrachtet
:zauberer Ich bin eine wunderschöne Zauberfee

Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 12.03.2015, 18:58

Feuervogel hat geschrieben:
ha-ha-nelson-1218493842478_f-241x225.jpg
Buhuu ! :cry:

Jörg
Beiträge: 8193
Registriert: 20.11.2007, 17:31
Wohnort: 26316 Varel / Rosenberg
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Jörg » 12.03.2015, 19:33

Commodåren hat geschrieben:
Feuervogel hat geschrieben:
ha-ha-nelson-1218493842478_f-241x225.jpg
Buhuu ! :cry:
:k055 Er meint es nicht so. Der Feuervogel war zu nah am Feuer... :roll:
Gruß Jörg

Signaturen werden vollkommen überbewertet.

Benutzeravatar
Feuervogel
Beiträge: 1651
Registriert: 25.10.2011, 10:39
Wohnort: Kusel
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Feuervogel » 12.03.2015, 19:46

:sweety
:zauberer Ich bin eine wunderschöne Zauberfee

Benutzeravatar
HOT ROD
Beiträge: 119
Registriert: 18.07.2011, 19:22
Wohnort: Niederlanden
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von HOT ROD » 12.03.2015, 20:24

Ha ha, Commodåren, for now it's quite convenient. You don't have to jack up the car if you want to work under it!

My experience, leave them like this for now and see if you still have a problem when everything is installed in the car.
On the other hand I must admit that the B Commodore springs are too long. When you do cut the springs, make shure to flatten them on one side.

BTW, good to see the Minilites on the car. Gives my son and me a good impression together with the Steinmetz-ish fenders.
My son wnats the Steinmetz flares on his car.
Its only good, when You do it yourself.

Benutzeravatar
JPS
Beiträge: 2697
Registriert: 22.08.2009, 17:01
Wohnort: xxxxxx ZU HAUSE
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von JPS » 12.03.2015, 20:53

alle wollen immer nur tiefer.

wird zeit das jemand denen zeigt wer eier hat!!!

du brauchst noch das :
must have 1.jpg
und das
must have 2.jpg

und natürlich das... :

Bild


SAHARA or BUST !!!!

oder besser, wie wäre es mal mit ner fahrt vom NORDKAPP nach CAPE HOPE ????


hat im Commodore noch niemand gewagt.



grüße

andreas
Solange keiner aus der Zunkunft zurück reist um mich aufzuhalten, können meine Ideen gar nicht soooo übel sein. :wink:

Benutzeravatar
HOT ROD
Beiträge: 119
Registriert: 18.07.2011, 19:22
Wohnort: Niederlanden
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von HOT ROD » 12.03.2015, 21:48

Da sagst du was, Ich hab mal ein Plan gehabt um ein A Commodore Coupe zu präparieren für Paris-Dakar. Große Räder, lange Feder,
Bull Bar und einen bulligen V8.
Aber das war noch in die Zeit das Amateure mit machen konnte und die Dakar Rally in Dakar endete. Schon lange her also.
Aber der sollte ungefähr so ausgesehen haben und dann ein Coupe.
Its only good, when You do it yourself.

Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 12.03.2015, 22:20

HOT ROD hat geschrieben:Ha ha, Commodåren, for now it's quite convenient. You don't have to jack up the car if you want to work under it!

My experience, leave them like this for now and see if you still have a problem when everything is installed in the car.
On the other hand I must admit that the B Commodore springs are too long. When you do cut the springs, make shure to flatten them on one side.

BTW, good to see the Minilites on the car. Gives my son and me a good impression together with the Steinmetz-ish fenders.
My son wnats the Steinmetz flares on his car.
Yes, we have to use it to our advantage when we will bolt the tranny and steering gear in the car. Besides, we are old geezers with bad backs, so all help is welcome. :mrgreen:


Letting the springs seat for a while was in my plans too, and there is a lot of bodywork to do in the meantime. The Commodore B rear springs were chosen only because they were available. I do have a pair of Rekord E Caravan springs too if the CB springs should be too soft.




I like the look of the Minilites, but they could be an inch or two wider. One inch thick bolt on spacers could be a cheap fix. And 245/60 14 tires. :mrgreen:

Commodåren
Beiträge: 532
Registriert: 12.03.2013, 15:56
Wohnort: Finnland
Status: Offline

Re: Commodore A 2d Limo "breitbau"

Beitrag von Commodåren » 12.03.2015, 22:25

JPS hat geschrieben:alle wollen immer nur tiefer.

wird zeit das jemand denen zeigt wer eier hat!!!

du brauchst noch das :
must have 1.jpg
und das
must have 2.jpg

und natürlich das... :

Bild


SAHARA or BUST !!!!

oder besser, wie wäre es mal mit ner fahrt vom NORDKAPP nach CAPE HOPE ????


hat im Commodore noch niemand gewagt.



grüße

andreas

A Paris - Dakar Commodore would be fun, but unfortunately the security situation in the Sahara region isn't much to brag about, so if I had to do the trip, i would rather do it in a StuG III. :mrgreen:

Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: Google [Bot] und 3 Gäste