C26 und C30 motoren

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coralreef
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Beitrag von coralreef »

Joan hat geschrieben:True, i had in mind the C30NE, but i aint no judge! Do as you please.
I didnt mean to start this jurassic discussion! :)
No no its a good point so thanks !

The C30 would require much more work also...


Opel Commodore A GS Coupe 1970(with a C26NE engine)

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coralreef
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Beitrag von coralreef »

Not a design price winner but it works for now !

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Still some fitting here and i need to supply the fuel pump from here and insert a fuse...

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Almost done, need a longer hose for the lower connection on the water cooler...

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Opel Commodore A GS Coupe 1970(with a C26NE engine)

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Commodåren
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Beitrag von Commodåren »

I think the C26NE is a great engine , especially when the engines still are cheap to buy. Allthough I´m considering building a C30NE block topped with a massaged 25SB head and a 4bbl Holley 390CFM carb for my own project. A lerge part of the fun is doing something different.
coralreef
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Beitrag von coralreef »

Pump problem... Or lets just Call it fuel problem !!!

Engine start today but no fuel supply :(. First of all is there some sort of valve i the tank - if you pull the hose of the main connection point of the tank, shouldnt all the gas then just run right out ?

My pump is running but it dosnt get any gas from the almost full tank - sorry but i dont get it :)

Anyway my fuel pump is a Bosch 0 580 464 008. Any one who can tell if that will work for the C26 engine ?

Thanks
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JPS
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Beitrag von JPS »

also am tankgeber sitzt unten ja ein filtersieb, das ist wie eine tasche gearbeitet.

vielleicht zieht die pumpe soviel das das filtersieb sich zusammenzieht und dann kommt kein benzin.

im grunde kann nur der ansaugrüssel verstopft sein oder die pumpe zieht nichts.

was passiert denn wenn du den anschluss von der pumpe mal mit nem schlauch verlängerst und den schlauch mit einem bezinkanister versorgst? dann weisst du ob die pumpe zieht und ob es am geber liegen kann.
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Beitrag von coralreef »

Danke, any way to clean it - with out emptying the tank ? Air pressure, give it a blow, to get the dirt out ?
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JPS
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Beitrag von JPS »

ich meine nicht das er stark verschmutzt ist.

es könnt nur vielleicht sein das die pumpe so stark und soviel saugt das der filter sich zusammenzieht.

"........ it sucks to hard!" :icon_totlach_01 .... sorry


mach erstmal den test mit einem anderen behälter damit du ausschliessen kannst das es am tankgeber liegt.

einfach mal den schlscuh verlängern und die pumpe soll das benzin aus einem kanister ansaugen. wenn er dann läuft liegts am tank oder geber. wenn nicht liegt es irgendwo anders dran.
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Beitrag von coralreef »

Gave it a blow with the compressor to release any dort build up in the filter, and that sure gave results - gasolin all over the place :) !!!

Anyway the pump now gets fuel, and there is fuel in the return line, so that should now be ok.

The engine didnt start do - good oil pressure(2 bar), nice spark on the plugs, it should get fuel now, and i am pretty sure that everything is connected correct - but something must be missing(it didnt even give the small sound or proff of a start)...
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Joan
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Beitrag von Joan »

You might have succesfully destroyed the small filte bag in the tank. But i guess there is one in the pump itself.

I am no injection fan or master, but cant you take out one of the injectors and see if it is spraying?

If there is sparks, gas and air it has to ignite even everything is connected wrong and it does not run nice...
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hardmicki
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Beitrag von hardmicki »

It looks like that you installed your Ignitiondistributer 180 degrees wrong side.
Take him off turn him 180 degrees again and than install him . You will see that you engine will run.

If not than check the fuel injectors . take a powersuply where you can regurlate the current.
Bring the current cable plus and cable minus (max only up to 3,5-4 Volt) and hear if the injector make a quiet Klick.

If the engine is not running come back to me.

Michi

pressure of gasoline you checked already ... should be around 2-2,5 bar isn`t it?
The gasoline line (in) should go from tank to filter to the pressure regurlator to the first injector.

take off the gasoline line from the input of the first injector turn the ingnition key pump should run and gasoline should come out the line.

These are some points you can check if did not checked already.
Wer bremst verliert und die Haltbarkeit sieht man am Bodenblech.
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Beitrag von coralreef »

Bloody distributer cap...

Engine running and running well - damn it has a better sound than the ol 2.5 engines :twisted: :shock: :D :D

Will be back with more info soon !
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Beitrag von coralreef »

Ohhh this engine is doing a GOOD job in that car - such a nice sound and excellent torque and power !

Regarding the fuel hoses, i dont know how it is originally, but i have a bunch running up and down in the trunk...

Left is how it is now(designed for a carburator with no return from the injection), and right is how i would like to do it(with a return line, directly to the tank) !

Bild

Any problems with that ?
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Beitrag von coralreef »

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Beitrag von coralreef »

Well i changed it and it works like a charm !

Still loving this engine - so much fun and no hazzle :).
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Joan
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Beitrag von Joan »

The Overflow in your picture is actually for venting it. The gases are directed to the back of the car. Safty, Smell & Venting.
Dont know which feature you took away.
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