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Re: Die Hollander mit dem Caravan und Sedan
Verfasst: 18.04.2016, 20:04
von Durchgewurstelt
Hallo
was bringt es die Querlenker schwerer/stabiler zu machen wenn diese winzige Buchse der Schwachpunkt ist?
Re: Die Hollander mit dem Caravan und Sedan
Verfasst: 18.04.2016, 23:45
von fearless-NL
Billy hat geschrieben:großer Motor und die mickrige Breme, das passt ja wieder...
Are you talking about my brakes? (mein Deutsch ist sehr schlecht)
The front brakes are volvo 240 girling 4 pots....
And on the rear i'm working on BMW discsbrakes with Astra gsi calipers
Much better than the stock brakes...And i think they will do a much better job than the bmw 323 e21 brake setup with 2.2 discs...
And did you see my big Bremskraftverstärker und hauptbremszylinder?
I would like to hear what you would recommend
Re: Die Hollander mit dem Caravan und Sedan
Verfasst: 18.04.2016, 23:49
von fearless-NL
fritz hat geschrieben:Hi Dennie,
welcome in the community of excentrics! I like your vehicles. Me myself I´m also running a Sedan (25S, 4 door) and a Caravan (28E, 3 door). These Rekord C /Commodore A vehicles provide a special kind of mood no other cars and no later Opels can give - to my mind. Go on living with them - I do it since 1982 - it´s same challenging and satisfying.
kind regards
Fritz
Thanks!
I like that they look like american muscle cars....
you just don't see that on a Manta/Kadett.
Re: Die Hollander mit dem Caravan und Sedan
Verfasst: 19.04.2016, 00:01
von fearless-NL
Durchgewurstelt hat geschrieben:Hallo
was bringt es die Querlenker schwerer/stabiler zu machen wenn diese winzige Buchse der Schwachpunkt ist?
i don't quite understand your question
Re: Die Hollander mit dem Caravan und Sedan
Verfasst: 26.04.2016, 23:57
von fearless-NL
Auspuff komplett
heatwrap:
Under the car, with wideband lambdasonde (Getriebestütze ist nur vorübergehend....temporary)
mit Stahl geflochten Bremsschläuche ....
Hydraulic brakelever, for the rear disc brakes. I'm not using handbrake cables.
Still a lot of work left.
Im planning on making the engine run first....
The brakes must work before the first enginestart.
When that is done i will work on the body of the car. I got some welding left to do on the back of the car (trunk and rear framework)
Excuse my German/english....
Google translate is not the best in the world.
Re: Die Hollander mit dem Caravan und Sedan
Verfasst: 27.04.2016, 09:32
von buckrodgers61
fearless-NL hat geschrieben:
Excuse my German/english....
Google translate is not the best in the world.
But the pic's do the best
godd work
keep it up